Wednesday 4 December 2013

MARVELOUS CITIES IN MALAYSIA

Hai & Assalamualaikum

Muqadimah entri saya dulu,, Saya akan memperkenalkan Negara Persekutuan Malaysia,,
~bukan saya empunya gambar,, so credits to all the hardworking photographers



Negara Malaysia adala sebuah persekutuan daripada 13 buah negeri,, ~saya berasal daripada Selatan Malaysia, Negeri Johor Darul Takzim,, dan juga 3 Wilayah Persekutuan,,
Malaysia terdiri drpd Semenanjung Malaya & Pulau Borneo,, Proceed,, Saya akan memperkenalkan bandar2 megah yang dibangunkan kerajaan persekutuan & juga kerajaaan negeri itu sendiri,,




Nah,, itu lah dia Wilayah Persekutuan kami,, Kuala Lumpur (KL), Pulau Labuan dan Putrajaya,, masing-masing berdiri megah dengan fungsi bandar mereka tersendiri,, yes,, Malaysia mengutamakan bandar hijau so memang banyak pokok2 yang modern hidup kt bandar,,  ~ haha,, amazing is it??


Yang ni pula bandaraya Johor Bahru,, ~woah,, awesome ah my place,, Sebagai anak Johor saya beritahu sikit lah,, asal nama tempat ni Tanjung Puteri tapi lepas tu Sultan Johor umumkan nama baru iaitu Johor Bahru,, jambatan tu lah yang dipanggil Tambak Johor penghubung Malaysia dan Singapore ~busy ohh jalan tu,, ramai org Malaysia kerja kat sana & ramai juga orang Singapore datang melawat Johor


Tadaa! Kuching, Sarawak ~one of my most favourite city,, Sungai yang mengalir tu Sungai Sarawak yang bersih & kacak,,Di sini saya nak bagitau orang2 kat Semenanjung,, ~not all lah, only they who said Sarawak mundur, masih duduk atas pokok & macam2 lagi lah,, Boleh nampak kan,, cantik tak cantik bandar ni,, Tolong lah,, kita kan satu negara,, kalau menyakitkan hati orang cakap Sarawak mundur tu kenapa? Korang yang x terbuka nak datang lawat Sarawak sibuk buat cerita,,for Sarawakians,, ~kitak'oghang iboh amek hati,, madah sidak kitak'oghang pun ghumah besar, moto besar semua letak atas pokok, naik pokok pun pakey lif~ btw i love Sarawak



Yah,, ini dia Kota Kinabalu (KK), Sabah,, ~can you see the green blue beautiful sea!!,, No wonder lah Sabah menjadi tourist attraction kt Malaysia ni,, Macam ni pun masih ada yang cakap Sabah x maju,, Aishh,,

 Saya nak beri pesanan kita rayat Malaysia mestilah bersatu & hubungan antara Semenanjung & Sabah Sarawak ni benda kecil je,, jangan lah yang satu cakap x maju yg satu pulak cakap sombong bagai,, ~yes we are 1 Malaysia

Actually saya nak post semua ibu negeri kat Malaysia ni tapi maybe kena stop dulu,, Nantikan sambungannya,, 

Okay,, terima kasih sudi membaca,, Bye~

No comments:

Post a Comment